Starship Troopers
Etter endt skolegang melder Johnny Rico seg frivillig i det mobile infanteriet for å gjøre sin førstegangstjeneste. Johnny har langt i fra patriotiske motiver, og har sluttet seg til infanteriet for å vinne hjertet til kjæresten Carmen, som har meldt seg på flåten for å bli stjerneskipspilot. Når en tragisk treningsulykke inntreffer mens han er på vakt, innser Johnny at han sluttet seg til tjenesten av feil grunn. Han er i ferd med å trekke seg når jorden blir angrepet av insekter.
Federasjonen trenger deg for et gjør-eller-dø-oppdrag i Starship Trooper, den ultimate sci-fi-actionthrilleren fra regissøren av Total Recall ... hyllet for sine imponerende spesialeffekter og fantastiske futuristiske settinger. I det nye årtusenet befinner menneskene seg ansikt til ansikt med den dødeligste fienden av alle ... en intelligent rase av fremmede insekter som er flere meter høye, kan fly og er i stand til å ødelegge alt levende på jorden. Det er der den modige, unge frihetskjemperen Johnny Rico kommer inn. Mens Johnny trener i elite infanterienheten, blir hans fantastiske kjæreste Carmen en toppjagerpilot - og hun forføres av en kjekk flyinstruktør. Bli med på deres oppdrag til romvesenets hjemplanet, der en omfattende intergalaktisk krig er i ferd med å starte... med menneskeheten på spill.