Tigerland
En gruppe rekrutter går gjennom avansert infanteritrening ved Fort Polk, Louisiana, det beryktede Tigerland, det siste stoppet før utsending til Vietnam.
Nettopp sluppet ut av basens fengsel blir rekrutt Roland Bozz (Colin Farrell) med en tropp av unge soldater som forbereder seg på å dra til Vietnam. Bozz sin uavhengighet og direkte tross trekker ild fra hans egne menn så vel som fra overordnede offiserer. Men når troppen blir sent til Tigerland, et djevelsk treningsområde som er det siste stoppet før Vietnam, bringer Bozz sitt lederskap og lojalitet mennene sammen – og utløser ekstraordinære konsekvenser.