Kapring i høy hastighet
Casey Ryback er på ferie med niesen sin når Travis Dane og en gjeng terrorister kaprer toget og bruker det som kommandosenter i sitt forsøk på å få kontroll over et topphemmelig supervåpen som tilhører regjeringen.
Casey Ryback er pensjonert fra marinen og er nå kokk på Mile High Cafe i Denver, Colorado. Etter brorens død, bestemmer Ryback seg for å ta med seg niesen, Darah Ryback, på togtur til L.A. Travis Dane og en gjeng med terrorister velger det samme toget til å bruke som kontrollsenter for å få kontroll over Grazer, et topphemmelig og høyteknologisk supervåpen i verdensrommet. Dane, som har bygget våpenet, fikk sparken av regjeringen før satelitten ble sendt ut. Nå har han med seg en gjeng terrorister fra midtøsten, og planlegger å bruke satelitten til å bombe østkysten ved å sikte seg inn på en atomreaktor som ligger unger Pentagon. Militæret og myndighetene kan ikke stoppe ham fordi de ikke finner hovedkvarteret hans, og så lenge toget beveger seg kan ingen finne ham. Det er bare én person som kan hindre ødeleggelsen: Ryback, om han kan formindle lokasjonen til omverdenen, og om han kan ta Dane før det er for sent.