Apocalypse: War of the Worlds
Historien om perioden mellom 1945 og 1991, hvor den kapitalistiske Vesten, dominert av USA, stilles opp mot det kommunistiske øst, Sovjetunionen. Begge sider har atombomben, som ingen av dem kan bruke med fare for sin egen sikkerhet. Denne skremmende balansen mellom frykt sikrer paradoksalt nok et halvt århundre med fred i Vesten.