Vikke Viking
Vic er en 10 år gammel gutt som tilfeldigvis er sønn av Halvar, Vikinghøvdingen. Halvar prøver desperat å lære sønnen det rette vikinglivet. Til hans forbauselse viser Vic liten entusiasme for fysiske aktiviteter og foretrekker fredelige løsninger i stedet for å slåss. Sammen blir de involvert i spennende eventyr akkompagnert av et fargerikt utvalg av vikinger.
Vic er en 10 år gammel gutt som tilfeldigvis er sønn av Halvar, Vikinghøvdingen. Halvar prøver desperat å lære sønnen det rette vikinglivet. Til hans forbauselse viser Vic liten entusiasme for fysiske aktiviteter og foretrekker fredelige løsninger i stedet for å slåss. Sammen blir de involvert i spennende eventyr akkompagnert av et fargerikt utvalg av vikinger. I alle utfordringen stoler de på at Vic redder dagen! Vic er ikke stor eller sterk for sin alder, men vikingene kan alltid stole på hans hjernekraft for å løse de mest kompliserte situasjonene. Når Vic prøver å trylle frem en idé, gnir den unge helten seg på nesen. Så snart en idé klekkes, knipser han med fingrene og er omgitt av gnister!