Hitlerjugend
På 1930-tallet i Tyskland opprettet nazistpartiet Hitlerungdommen for å indoktrinere barn og unge med nazistisk ideologi og forberede dem på å bli en hær av barn for Hitler. Det første programmet sporer bevegelsens fremvekst fram til krigen. Det andre programmet starter på høyden av andre verdenskrig og sporer Hitlerungdommens historie idet de står ovenfor nederlag.