Jessica Jones
En tragedie setter en plutselig stopper for Jessicas korte karriere som superhelt, og hun bosetter seg i New York City hvor hun åpner sitt eget detektivbyrå, Alias Investigation. Byrået blir dratt inn i saker som involverer mennesker med spesielle evner. Jessica ønsker å gjøre det riktige, men hun sliter med posttraumatisk stress, og hennes hovedfokus er å redde leiligheten sin og komme seg gjennom dagen, snarere enn å redde verden. Filmen er basert på en tegneserieroman for voksne, og er ikke en fortelling ment for barn.