L'Ora: Ink over Bullets
Palermo på 1950-tallet: Journalistene i avisen L'Ora kobler en rekke lyssky forbrytelser til den sicilianske mafiaen. Dette er en oppgave som flere ganger setter livene deres i fare. L'Ora var de første som noen gang brukte ordet "mafia" i en overskrift… og Cosa Nostras reaksjon lot ikke vente på seg.
Palermo på 1950-tallet: Antonio Nicastro skal få den mislykkede kommunistavisen L'Ora tilbake på rett spor som den nye redaksjonssjefen. Han og journalistene hans avdekker en rekke lyssky forbrytelser og kobler dem til den sicilianske mafiaen, også kjent som "Cosa Nostra". De etterforsker de mørkeste hjørnene av samfunnet av kirken. Det er en farlig oppgave, som flere ganger setter livene deres i fare. I 1958 var det i L'Ora at ordet "mafia" ble brukt i en overskrift for første gang for å ta til journalistisk motmæle mot organisert kriminalitet. Cosa Nostras reaksjon lot ikke vente på seg.