Gjengen fra "I blanke messingen" er tilbake etter 25 år og har byttet ut scenekostymene sine med kidnapping av hunder, brevduer og en ukonvensjonell gisselsituasjon. Gaz er kanskje eldre, men ikke klokere. Og bestevennen hans, Dave, nekter å bli innblandet i sprellene hans. Men når tragedien rammer, må gjengen ta seg sammen for et felles mål: å ære en gammel venn.