The Right Stuff
Den utrolige historien om starten på USAs romprogram, basert på Tom Wolfes ikoniske bestselger. På høyden av den kalde krigen velger det nyopprettede NASA sju av militærets beste testflygere til å bli astronauter. I konkurransen om å bli første mann i verdensrommet, oppnår de noe ekstraordinært, å inspirere hele verden til å se mot en ny fremtid med ambisjoner og håp.
Basert på Tom Wolfes ikoniske bestselger, gir The Right Stuff et inspirerende blikk på begynnelsen av USAs romprogram og den utrolige historien om USAs første astronauter, Astronautgruppe 1. På høyden av den kalde krigen i 1959, dominerer Sovjetunionen romkappløpet og USA frykter de er en nasjon med tilbakegang. Det nyopprettede NASA har den enorme oppgaven med å sende en mann ut i rommet, og ingeniørene tror de trenger flere tiår på å klare den bragden. De får to år. Mercury-prosjektet rekrutterer og trener bare sju astronauter fra en håndfull av militærets beste piloter. Bare noen dager etter at de blir presentert for verden, blir Astronautgruppe 1 kjendiser, og forvandlet til helter før de har oppnådd noe heltemodig. I en tid hvor mange lurte på om USAs glansdager var forbi, er The Right Stuff en ambisiøs historie om hvordan vanlige mennesker kan oppnå det ekstraordinære. Like mye som det handler om hvem vi er i dag og om historiske bragder, viser serien underverkene til denne enestående epoken, da den frie verden så mot en ny fremtid av håp da vi forlot det kjente og våget oss inn i det ukjente.