Gladiator
Zwycięzca pięciu Oskarów, Gladiator, ożywił antyczną epopeję stając się jednym z najpopularniejszych i najbardziej uznanych dramatów historycznych dekady! Russell Crowe wygrał Oskara za gwiazdorskie odegranie roli rzymskiego generała, którego rodzina jest zamordowana przez skorumpowanego księcia (nominowany do Oskara Joaquin Phoenix). Jego desperackie szukanie zemsty wiedzie go do walki w Koloseum na oczach tysięcy rzymian. Wyreżyserowany przez Ridleya Scotta, Gladiator odtwarza chwałę antycznego Rzymu za pomocą nagrodzonych Oskarem efektów specjalnych. Współczesny klasyk.