Jak przeżyć w Rio
Francisco (Seu Jorge) to typowy Carioca, spryciarz, który zawsze znajdzie sposób na załatwienie sprawy. Zdolności Francisca do rozwiązywania problemów okazują się niezbędne dla piątki przybyszów do Rio de Janeiro – pochodzących z Argentyny, Niemiec, Syrii, Izraela i Angoli – którzy muszą stawić czoła dylematom. Ale koniec końców to Francisco staje przed próbą, która zadecyduje o jego przyszłości w ukochanym mieście.
Irene (Argentyna), Matthias (Niemcy), Nabil (Syria), Laila (Izrael) i Karima (Angola) przybywają do Rio de Janeiro z różnych powodów. Każdy z nich zaznaje piękna i chaosu tego wspaniałego miasta – i każdy wpada po drodze w tarapaty. Na szczęście spotykają wyjątkowego spryciarza idącego po linii najmniejszego oporu, który pomaga im rozwiązać ich dylematy, Francisca, będącego kwintesencją mieszkańców Rio zwanych „Cariocami”. Podczas tego procesu pozbywają się uprzedzeń, otwierają się na nowe kultury, przyjmują inne perspektywy i stają się orędownikami integracji i równości. Irene, zatwardziała ateistka, musi zmierzyć się z synkretyzmem religijnym w Rio, aby spełnić ostatnie życzenie swojej matki. Matthias, surowy i sztywny dyrygent orkiestry symfonicznej, odkrywa, że improwizacja jest filarem kreatywności. Uchodźca Nabil zamierza skorzystać z wolności w Rio, aby zapewnić lepsze życie swojej rodzinie. Laila, która właśnie wyszła z wojska, dowiaduje się od małego chłopca, że najlepszym sposobem na czerpanie korzyści z tego, co oferuje życie, jest poszerzenie swego spojrzenia na świat. Karima, znana poetka, poucza przedstawicieli elity Rio, by byli dumni ze swoich afrykańskich korzeni. W ostatnim odcinku to Francisco potrzebuje pomocy: musi pokazać, że jest prawdziwym Cariocą, aby określić swoją przyszłość w ukochanym mieście – Rio de Janeiro.