Pancho Villa: Centaurul nordului
Aceasta este povestea lui Doroteo Arango, care a început ca nelegiuit, apoi a devenit „Pancho Villa”, comandant temut și personaj-cheie în revoluția mexicană. La baza poveștii stă un om obsedat de propriul mit, un om ale cărui eforturi de a deveni grandios vor schimba istoria, dar îl vor și lăsa cu mulți dușmani puternici și dornici de răzbunare.
Acest serial biografic în limba spaniolă prezintă viața lui Doroteo Arango „Pancho Villa”, începând cu viața lui ca tânăr bandit și până la ambuscada care duce la moartea lui, înfățișând un om fascinat de propriul mit și care ar fi făcut orice pentru a atinge noi culmi ale grandorii. Povestea lui ajunge la Hollywood, la oameni care sunt nerăbdători să filmeze personajul cu aer de Robin Hood, dar care e de asemenea afemeiat, ucigaș cu sânge-rece, opozant al Statelor Unite și un Napoleon al Mexicului. Dar mai presus de toate, e un om dedicat trup și suflet revoluției mexicane. Sunt examinate părțile lui bune și rele, de când a supraviețuit ca bandit și până la personalitatea grandioasă care-l va ajuta să devină generalul Pancho Villa, Centaurul Nordului, antieroul care luptă pentru mântuire. Mai mult decât un simplu om, poate chiar mistic, învăluit în contradicții, Villa a stârnit ură, dispreț și respect.