A Small Light
"A Small Light" follows Miep Gies, the secretary of Otto Frank. With the help of the Dutch resistance, Miep and her husband protected the Franks and countless others from the Nazis during WWII. You may know the story of Anne Frank and her life in the annex. This is what happened on the other side of the bookcase.
Based on a true story, "A Small Light" follows Miep Gies, a young, carefree secretary who hid Otto Frank and his family from the Nazis in WWII. For nearly two years, Miep and her husband Jan protected the Franks and others while she held down a day job, kept her marriage intact and shouldered more responsibility than anyone could imagine. While millions are familiar with Anne Frank’s diary and her family’s life in the Secret Annex, "A Small Light" is the lesser-known story of how an ordinary secretary showed extraordinary courage during one of the darkest moments in history.