Prop Culture
Movie prop collector Dan Lanigan reunites iconic Disney movie props with the filmmakers, actors, and crew who created and used them in some of Disney’s most beloved films. Throughout this journey, Dan will recover lost artifacts, visit private collections, and help restore pieces from the Walt Disney Archives to their original glory.
Movie prop collector Dan Lanigan reunites iconic Disney movie props with the filmmakers, actors, and crew who created and used them in some of Disney’s most beloved films. Throughout this journey, Dan will recover lost artifacts, visit private collections, and help restore pieces from the Walt Disney Archives to their original glory. The series features award-winning film artists including: actors Christopher Lloyd, Kathleen Turner, and Rick Moranis; directors Joe Johnston, Henry Selick, and Steven Lisberger; and composers Danny Elfman and Paul Williams. Dan examines props and effects artifacts with the craftsmen who created them, such as: character designers, Rick Heinrichs and Crash McCreery; special effects innovators, Phil Tippett and Howard Berger; prop makers, Tony Swatton and Richard Taylor; miniature builders, Fon Davis and Don Bies; costume designers, Penny Rose and Calista Hendrickson; and puppet builders, Dave Goelz and Amy Van Gilder. The executive producers are Jason Henry and Dan Lanigan. “Prop Culture” is produced by ABC Studios, a division of Disney Television Studios.