The Big Fib
The Big Fib is a fun-loving comedy game show hosted by Yvette Nicole Brown and featuring Rhys Darby as her robot sidekick, C.L.I.V.E. Each episode stars a kid who asks questions to figure out which adult know-it-all is the real expert and who is the liar. In this era of "fake news,” here’s an entertaining way to encourage kids (and everyone!) to ask the right questions and think for themselves.
The Big Fib is a comedy game show for kids starring Yvette Nicole Brown and Rhys Darby as her robot sidekick, C.L.I.V.E. The kid contestant starts by playing a warm-up round where a silly liar and an authentic expert share ridiculous fibs and fun facts. Then our kid plays the main round where they question a real expert who’s paired with a really good liar on the same topic. It’s up to our kid to find the fibber! Topics range from Jellyfish to Outer Space to Superheroes! There are visual clues, fascinating props, a hot seat round of rapid-fire questions, and comedic interruptions from C.L.I.V.E. The show culminates with the expert and liar standing under the Fib Foam machine to await their fate. If our kid chooses correctly, the liar gets foamed. The Big Fib is full of outrageous truths that sound like lies and audacious lies that sound like the truth. Think you can spot a fib better than a kid? Find out at The Big Fib!