Turner and Hooch
Uptight young police investigator Scott Turner's life is turned upside down when he inherits Hooch, a slobbery mess of a dog. His new pet is aggravating, but he turns out to be quite good at helping Scott catch criminals, find love, and maybe even solve the mystery of Scott's dad's last case.
Ambitious young police investigator Scott Turner's life is turned upside down when he inherits Hooch, a slobbery mess of a dog. His new pet is a source of constant aggravation, destroying his apartment and threatening his promising career. Despite his misbehaviour, Scott learns to work with his dog, he gets help and guidance from a pair of more experienced investigators - Jessica Baxter, who does her best to keep Scott focussed on what's really important, and the enigmatic Xavier Wilson, an oddball with a lot of wisdom to share. Hooch also turns out to be the key to Scott's love life, as he finds himself at the centre of a love triangle with Erica and his long-time crush US Attorney Brooke Mailer. Erica is supportive, fun, totally smitten with him, and Hooch's biggest fan. Scott, however, is more fixated on Brooke, who is ambitious, totally focussed and less than enthusiastic about Scott's big slobbery dog. While Scott works with the investigators, he and his sister Laura team up to work on a mysterious case left unfinished by their father before he died. They don't know what they're looking for, but they know that somehow Scott's new dog is the key to it all. Together with their father's old partner David Sutton, they begin to uncover a serious crime in their sleepy little hometown of Cypress Beach. The clock is ticking, innocent lives are at stake, and the only one who seems to be able to tie it all together is Hooch. Scott eventually realises that the only way to save the day is to risk everything for the pet he never wanted.