Nikdy viac medzi mormónmi
Čo znamená žiť autenticky? A čo to znamená, ak ste tridsiatnička a vydatá mormónska mama, ktorá práve zistila, že je homosexuálka a je zaľúbená do svojej kamarátky, inej mormónskej mamy? Seriál Nikdy viac medzi mormónmi prináša inšpiratívny príbeh Sal a Leny, ako sa snažia vymaniť z cirkvi, z manželstiev a skrývania svojej homosexuality.
Čo znamená žiť autenticky? A čo to znamená, ak ste tridsiatnička a vydatá mormónska mama, ktorá práve zistila, že je homosexuálka a je zaľúbená do svojej kamarátky, tiež mormónskej mamy? Seriál Nikdy viac medzi mormónmi prináša inšpiratívny príbeh o snahe Sal a Leny vymaniť sa z cirkvi, z manželstiev a skrývania svojej homosexuality, zatiaľ čo vychovávajú sedem detí. Od chvíle, keď sa Sallyne a Lenin pohľady stretli na mormónsej párty plnej ľudí, niečo sa v nich prebudilo. Motýle, o ktorých dovtedy počuli iba vo filmoch, im trepotali krídlami v bruchu po prvýkrát, ľúbostné piesne zrazu dávali zmysel a bol to príval energie, ktorý nedokázali vysvetliť – akési prebudenie. Podľahnúť svojim citom znamenalo ísť proti všetkému, čo ich učili v kostole a spáchať v očiach cirkvi hanebný hriech. Ale keď už objavili vlastnú pravdu, nebolo cesty späť. Od toho dňa išli nebezpečnou cestou, na ktorej riskovali odcudzenie svojich rodín, pohŕdanie svojou komunitou a duchovné opustenie. Napriek ich ťažkostiam sú šťastnejšie ako kedykoľvek predtým. Tento štvordielny seriál zachytáva skľučujúcu, emocionálne vyčerpávajúcu, ale dojímavú cestu opätovného budovania ich životov a zároveň vysporiadania sa so vzťahmi s bývalými manželmi, rodičmi, priateľmi a súrodencami. Lena a Sal nie sú samy. Ich príbeh sa pretína s ďalšími mormónmi a bývalými mormónmi z komunity LGBTQ+, ktorí zápasia so zlúčením svojej identity so zakazujúcou doktrínou cirkvi ohľadom vzťahov rovnakého pohlavia. Ich pútavé výpovede hovoria a hanbe a odmietnutí, ale ich činy ukazujú, že na opačnej strane strachu a neistoty je nádej a šťastie. Seriál Nikdy viac medzi mormónmi je romantický, intímny a odhaľujúci náhľad do komunity, ktorá učí o akceptovaní, empatii a sile žiť vlastnú pravdu.