Vitajte v Monsters, a. s.
Keď Tylor Tuskmon dorazí do Monsters, a. s., aby nastúpil do svojej vysnívanej práce ako strašič, ale zistí, že strašenie už nie je v móde, zato smiech áno! Preto ho dočasne preradia do MAST-u, servisného tímu Monsters, a. s.
Tylor Tuskmon skončil Univerzitu pre príšerky ako najlepší v ročníku a nemôže sa dočkať kariéry strašiča v Monsters, a. s. Nanešťastie, práve v jeho prvý deň v práci továreň prestane odoberať energiu zo strachu a nahradí ju smiechom – už nepotrebujú strašičov, ale vtipkáčov! A Mike a Sulley, ktorí teraz firme velia, majú problém: ako zmeniť všetky tie strašidelné príšery na vtipné? Kým na to prídu, všetkých strašičov dočasne preradia na iné pozície, vrátane frustrovaného Tylora... ktorého pridelia k svojskému tímu známemu ako MAST, servisný tím Monsters, a. s., MAST je tím príšeriek v zákulisí, partia, ktorá udržiava Monsters, a. s. v chode.