James Cameron spätne hodnotí kľúčové rozhodnutia, ktoré prijal pri filmovaní kasového trháku Titanic, a s tímom odborníkov preveruje tieto nápady na základe nového rozsiahleho výskumu Titanicu. Nechýbajú podvodné zábery, počítačovo vytvorené simulácie a vedecké objavy, ktoré ďalej odhaľujú rôzne záhady tejto kultovej a tragickej udalosti.