Lang Lang Plays Disney
Världskände pianisten Lang Lang och Disneys mest ikoniska musik förs samman under en enda kväll i en exklusiv konsert i Royal Albert Hall. I en blandning av uppträdande och dokumentär ger filmen en inblick i hans extraordinära musikaliska resa och förkärleken för Disney han burit med sig ända sedan barndomen i Kina.
I denna exklusiva engångskonsert i Royal Albert Hall ger Lang Lang Plays Disney en oslagbar musikalisk och visuell upplevelse som visar upp unika arrangemang av Disneys populäraste låtar och en skymt av den världskände pianisten Lang Langs liv och uppväxt. Genom en blandning av uppträdande och dokumentär ger filmen en intim inblick i hans extraordinära musikaliska resa och förkärleken för Disney han burit med sig ända sedan barndomen i Kina. Tillsammans med Londons Royal Philharmonic Orchestra bjuder Lang Lang in publiken till att avnjuta Disneys klassiska hits som "Let It Go" (Slå dig fri), "We Don't Talk About Bruno" (Vi pratar inte om bruno), "You'll be in my heart" (Du finns inom mig) med den brittiske artisten Alfie Boe, "When You Wish Upon a Star" (Ser du stjärnan i det blå) framförd av Gina Alice Redlinger, och mycket mer därtill.