Washington Black
En episk äventyrshistoria som följer konstnären och vetenskapsmannen George "Wash" Black när han ger sig ut på ett världsomfattande äventyr med hjälp av en märklig flygmaskin. Hans resa tar honom genom Amerika, de kalla arktiska haven, de gotiska spirorna i det gamla Europa och Nordafrikas öknar, allt medan han ligger steget före en dödlig prisjägare.