Stay
En thriller om en psykolog vars självmordsbenägna klient förutser underliga saker som till psykologens stigande fasa börjar besannas. Psykologen måste kämpa mot tiden för att rädda allt han håller kärt innan det försvinner.
I den här himlastormande psykologiska thrillern planerar högskolestudenten Henry Lethem (Ryan Gosling) att begå självmord inom tre dagar, såvida inte psykologen Sam Foster (Ewan McGregor) kan rädda honom. Men efter hans första möte med den sinnessjuka unga mannen, känner Sam att han förlorar sin verklighetsuppfattning när han också tvingas in i en mardrömslik plats mellan liv och död. Med hjälp av sin flickvän (Naomi Watts) rusar Sam för att avslöja de mörka hemligheterna i Henrys torterade psyke i denna spännande thriller som får dig att gissa vilt ända till det chockerande slutet!