The 1619 Project
The 1619 Project är en dokumentserie i sex delar som försöker omformulera Amerikas historia genom att placera konsekvenserna av slaveriet och bidragen från svarta amerikaner i centrum för dess nationella berättelse. Avsnitten är anpassade från essäer från den nyligen utgivna boken "The 1619 Project: A New Origin Story", och undersöker hur arvet efter slaveriet formar olika aspekter av det samtida amerikanska livet.