Entrapment
Efter stölden av ett värdefullt konstverk övertygar försäkringsagent Gin Baker sina arbetsgivare att låta henne bli vän med en åldrande mästertjuv, för att bättre kunna skydda sina kunder.
När en ovärderlig tavla av Rembrandt blir stulen i New York pekar spåren mot en ensam mästertjuv (Connery) som snart får träffa försäkringsbolagets listigaste och mest förföriska utredare (Zeta-Jones). Efter en nervkittlande katt och råtta-lek slår de sig samman, åtminstone ser det så ut, för att utföra en mångmiljards-kupp i samband med det nya millenniets början.