När han inte sköter djuren på Sea Life Park i Hawaii krossar marinveterinären Henry Roth (Adam Sandler) hjärtan hos turister som söker semesterromantik. Men när hans skonare drabbas av ett missöde hamnar han på Hukilau Café där han uppmärksammar en vacker ung Lucy Whitmore (Drew Barrymore). Han återvänder påföljande morgon och raggar upp henne med prat om våfflor och havsdäggdjur och ignorerar sin egen regel om att dejta lokala tjejer och bestämmer träff med henne till frukost nästa dag. Men när han anländer och hänvisar till det tidigare samtalet tycker hon att han är nån slags knäppskalle. Lucy har ingen aning om vem han är. Och Henry inser att om han vill få hennes tillgivenhet måste han börja om från början varje dag i resten av sitt liv.