Rushmore
Rushmore är historien om en begåvad, rebellisk tonåring vid namn Max Fischer, en tiondeklassare vid elitskolan Rushmore Academy. Max är inte bara redaktör för skoltidningen och kapten eller ordförande i otaliga klubbar och föreningar; han är också en av de värsta eleverna på skolan, och hotet om avstängning hänger över honom hela tiden. Max liv skakas om när han faller för en elegant lågstadielärare, miss Cross, och han tävlar om hennes kärlek med sin vän, stålpampen mr Blume, den förmögne fadern till två av hans klasskamrater.