Goal!
En ung kille med invandrarbakgrund drömmer om att spela fotboll för att lag i världsklass. Vid uttagningarna måste han inte bara visa att han har passionen, talangen och beslutsamheten att klara sig bland de bästa i världen, utan han måste även överkomma sina egna demoner.
Den oerhört begåvade Santiago Munez är en invandrarkille som bor i latinkvarteren i Los Angeles. Han har en omöjlig drom – att spela fortboll för ett lag i världsklass. Han får en oväntat möjlighet att spela för en av Englands klubbar i Premier League, Newcastle United, där Santiago befinner sig helt ensam i en värld där fotboll är religion och spelarna är gudar. Nu måste han inte bara visa att han har passionen, talangen och beslutsamheten att klara sig bland de bästa i världen, utan han måste även överkomma sina egna demoner. GOAL! THE DREAM BEGINS är full av minnesvärda käraktärer, mycket hjärta och fotbollslegendarer från verkliga livet. En triumferande berättelse om att tro på dina drömmar.