Planners
När hennes äktenskap med Marcos går mot sitt slut möter 37-åriga Malena Carregal en helt ny verklighet – arbetslös står hon inför en osäker framtid efter att i 15 år ha hjälpt till att bygga upp eventbyrån som nu är i Marcos händer. I detta krisögonblick möter Malena Cali, en spännande och ambitiös kvinna som blåser in ny energi i Malenas liv.
Det här är en historia om att börja om, berättad utifrån Malena Carregal, en 37-årig kvinna som nyligen skilt sig från Marcos Gutíerrez, ägaren till en välkänd eventbyrå som Malena under de senaste 15 åren hjälpt till att bygga upp. Nästan över en natt står Malena inför en ny verklighet: skild, arbetslös, i ett nästan tomt hus och utan en plan. Mitt i alltihop träffar hon Cali, en kvinna full av energi och ambitioner som sporrar henne att starta sin egen eventbyrå. För det måste Malena använda all sin erfarenhet till att sätta ihop ett team, och på något sätt blåsa liv i ett projekt som hon inte visste att hon ville ha – en satsning som kommer att göra henne till konkurrent till sin före detta man.