En kvinnas öde
En kurtisans dotter som förnekas ett liv med sin sanna kärlek i 1500-talets Venedig tar sig till toppen av sin mammas yrke. Hennes älskare distraherar sig själv med krig och politik tills den gamla attraktionen överväldigar honom. Baserad på en sann berättelse är detta en berättelse om älskare som kan uthärda vad som helst förutom att förlora varandra.