Flyktingarna i Pompeji
Under romarrikets höjdpunkt begraver vulkanen Vesuvius staden Pompeji i aska och dödar tusentals. Nu studerar en grupp rättstekniska experter en grupp offer vid namn "flyktingarna" för första gången. Röntgen visar ålder, skador och till och med artifakter som sandaler och juveler; utredningen visar också varför de inte kunde fly.