Halfur Alfur
En fyrvaktare som närmar sig döden söker sitt inre väsen medan hans partner, Hulda, finner tröst i poesi. Medan Trausti drömmer om att bli en älva, fruktar Hulda att förkastas av samhället. Mitt i deras resa konfronterar de dödligheten och firar livets egendomlighet.