Surviving the Mount St. Helens Disaster
För fyrtio år sedan, 18 maj, 1980 fick Mount St Helens ett utbrott. Det var det dödligaste och mest förödiska utbrottet i USA:s historia. Med ögonvittnens rapporter och sällsynta bilder visar denna show hur katastrofen inträffade - från det första ögonblicket till det två mil höga askmolnet och de dödliga slamströmmarna som rasade ner för berget.