Zoals Alleen Oma Dat Kan
Generation efter generation, förs recept och hemliga matlagningstips vidare. Ofta är det mor- och farföräldrarna som delar dessa tips och tricks till sina barn och barnbarn. Dessa specialrätter har historier som inte bör gå förlorade, därför dyker Danny in i köket med mor- och farmödrar och mor- och farfäder för att laga speciella familjerecept.