Clueless
Chers tillvaro faller samman när två biffiga killar dyker upp: en sexig nu klasskamrat och hennes tråkige med snygge före detta styvbror. Nu får hon lära sig att ifråga om kärlek är hon helt borta.
Alicia Silverstone strålar som den 15-åriga eleven i Beverly Hills High School som njuter av att shoppa, har ett perfekt socialt liv och hjälper alla vänner med deras kärleksliv… men fråga inte henne vem hon dejtar, som om hon skulle göra det! Regisserad av Amy Heckerling. I filmen spelar också Paul Rudd, Brittany Murphy, Donald Faison, Stacey Dash och Wallace Shawn. Inspirerad av Jane Austens EMMA. Den här uppdateringen är en smart, charmerande och rolig klassiker som verkligen fångar hur det är att vara tonåring på 1990-talet.