Kindred
När Dana, en ung svart kvinna och blivande författare, börjar finna sig tillrätta i sitt nya hem, finner hon att hon dras fram och tillbaka i tiden. Hon hamnar på ett 1800-talsplantage och konfronterar hemligheter som hon aldrig visste rann i hennes blod.
Serien är anpassad från romanen Kindred av Octavia E. Butler, och fokuserar på Dana James, en ung svart kvinna och blivande författare som har flytt från sitt liv av familjeplikter och flyttat till Los Angeles, redo att göra anspråk på en framtid som för en gångs skull känns helt som hennes egen. Men innan hon kan komma tillrätta i sitt nya hem märker hon att hon våldsamt dras fram och tillbaka i tiden. Hon hamnar på ett plantage under 1800-talet, en plats som är anmärkningsvärt och intimt kopplad till Dana och hennes familj. En rasöverskridande romans tränger igenom Danas förflutna och nutid, och klockan tickar medan hon kämpar för att konfrontera hemligheter som hon aldrig visste rann i hennes blod i denna genrebrytande utforskning av de släktband som binder.