Samantha Mackenzie hoppas få uppleva livet borta från hemmet och sina föräldrar när hon åker till college. Det kommer dock inte att bli lätt, för Sams hem är Vita huset och hennes pappa är USA:s president. Men när hon faller för en ny elev börjar Sam äntligen uppleva saker utanför sitt bevakade liv - även om hon kanske utsätter sig själv och nationen för fara.