Jaws vs. Boats
Virala videor av hajar som attackerar båtar finns i överflöd. Dr Mike Heithaus och doktorandkandidaten Sara Casareto undersöker vad som orsakar denna konflikt.
På YouTube finns det ett överflöd av virala videor där stora vita och andra hajar attackerar båtar med en grymhet och ilska som aldrig tidigare skådats. Frågan är: varför? Är detta helt enkelt ett fall av att fler människor har kameror så att de kan videofilma beteendet eller är det något annat som händer? Dr Mike Heithaus och doktorandkandidaten Sara Casareto ger sig ut för att undersöka vad som orsakar denna konflikt mellan hajar och båtar.