Samantha Who?
Samantha vaknar upp ur sin koma med minnesförlust och minns absolut inget av sitt liv. Det hon får reda på om vem hon var gör henne förskräckt och hon svär på att förändras och bli en bättre person.
När mäklaren Samantha vaknar upp ur sin koma med retrograd amnesi, så minns hon ingenting om sitt förflutna. Hon känner inte igen sina föräldrar, sin vän Dena eller sin pojkvän Todd. Hon vet inte att hon inte har pratat med sina föräldrar på åratal, eller med Dena sen i sjuan, eller att hon har gjort slut med sin kille. När Samantha lämnar sjukhuset flyttar hon till sina föräldrars hus, där hon tas emot av sin festälskande kompis Andrea. Andrea berättar inte för Samantha att hon är en nykter alkoholist som har varit otrogen mot Todd, eller att hon är hänsynslös, självisk - och har en skuld på 30 000 dollar. Allt eftersom Samantha upptäcker fler detaljer om sitt förflutna svär hon på att förändras. Hon pratar med Frank, portvakten i huset där hon och Todd bodde. Frank ger henne insikt i vem hon var och hjälper henne att bli bättre.