Lilla Miles bästa vän är ett träd. Tillsammans ger de sig ut på en roadtrip för att njuta av en perfekt sommardag på tivolit. "Miles Away" är en kortfilm för barn med ett enkelt budskap: med fantasin som guide behöver du aldrig känna dig ensam eller ha tråkigt.