Steve Martin, Diane Keaton och Martin Short återkommer i den här komiska uppföljaren till Brudens far. Efter att hans dotter har gift sig är George Banks (Martin) redo för ett fritt liv. Så när hans dotter och hans fru Nina (Keaton) båda meddelar att de är gravida, försöker George desperat att fånga sin ungdoms vilda och galna dagar.