Kinas dolda massgrav
Kinas terrakottakrigare vaktar makabra hemligheter som skriver om historien. Dessa statyer är bara toppen av isberget i denna utgrävning av graven.
Albert Lin och National Geographic Channel uppdagar de fruktansvärda hemligheter som ligger gömda i den första kinesiska kejsarens grav. Terrakottaarmén är bara toppen av isberget i detta mausoleum, lika stort som Manhattan, som inte har undersökts i särskilt stor utsträckning...förrän nu. De tigande statyerna vaktar explosiva, makabra fynd som skriver om historien och målar en helt ny bild av den uråldriga världen gentemot vad vi trodde att vi visste.