Web of Death
Oändlig uthållighet... Outgrundlig folkmakt... Oöverträffad uppmärksamhet för detaljer... Web of Death följer obevekliga och geniala online-spejares arbete när de löser några av Nordamerikas mest frustrerande mordfall med hjälp av digitala fotspår, DNA-databaser och sociala mediers makt.
Oändlig uthållighet... Outgrundlig folkmakt... Oöverträffad uppmärksamhet för detaljer... Web of Death följer obevekliga och geniala online-spejares arbete när de löser några av Nordamerikas mest frustrerande mordfall med hjälp av digitala fotspår, DNA-databaser och sociala mediers makt. Från skallen som hittades inuti en hink med cement vid en lastbilshållplats, till lotterivinnaren som plötsligt försvinner, och den mystiska identiteten på en kvinna som mördades i en kalifornisk fruktträdgård... våra amatördetektiver tävlar för att hitta svaren som har undgått brottsbekämpning i åratal, till och med årtionden. Det här är berättelser om teknisk ihärdighet, kolossala människojakter och efterlängtad rättvisa.