Natt på museet 2
När Larrys vänner på museet packas ihop och skickas iväg för magasinering på Smithsonian, följer den magiska egyptiska minnestavlan med. Detta skapar problem då Smithsonian är hem till Ahkmenrahs elake bror, som vill använda tavlans kraft till att frigöra en armé av odöda...