Big Mommas hus 2
FBI-agenten Malcolm Turner (Martin Lawrence) är tillbaka i sin förklädnad som en äldre dam och tar sig an jobbet som barnflicka för att stoppa Tom Fuller (Mark Moses), den misstänkta skaparen av en dödlig datamask. Malcolm måste ännu en gång förlita sig på sitt alter ego ”Big Momma”, för att stoppa skurkarna!