Ghostbusters II
Bill Murray, Dan Aykroyd, Harold Ramis och Ernie Hudson tar på sig protonryggsäckarna igen för att bekämpa ondskan i Manhattan. Ghostbusters har lagt ner verksamheten, men när en uråldrig tyrann förbereder sin återkomst till jorden via sitt porträtt på ett konstmuseum i Manhattan får de rycka ut. Tyrannen har siktet inställt på Dana Barretts bebis som ny värd för sin onda själ. Nu är det bara Ghostbusters som kan rädda New York genom att göra paranormal skadedjursbekämpning till en konstform.