Killing Eve
Eve är en uttråkad, kvicktänkt, lågavlönad säkerhetsagent på MI5, vars skrivbordsjobb knappast uppfyller hennes fantasier om livet som spion. Villanelle är en livlig, skicklig mördare som älskar lyxen som hennes våldsamma jobb medför. Killing Eve störtar den typiska spion-action-thrillern när dessa två extremt intelligenta kvinnor, lika besatta av varandra, möts i en katt- och råttalek utan motstycke.