Till hjärtat av Grand Canyon
Denna film förmedlar den tidlösa skönheten på en av USA:s mest heliga platser, och de fysiska svårigheterna som för två vänner närmare. Filmen följer två vänner som ger sig av för att korsa Grand Canyon till fots i hopp om att den 1 200 kilometer långa vandringen kommer att bidra till en bättre förståelse av detta landskap och den kommersiella utvecklingen som kommer att förändra det för alltid.