Leave No Trace
"Leave No Trace" undersöker en mörkläggning som pågått i nära ett sekel när 82 000 män kliver fram i ljuset, och berättar om sexuella övergrepp och avslöjar hur Boy Scouts of America misslyckats med att skydda sina unga scouter.
"Leave No Trace" undersöker en mörkläggning i Boy Scouts of America (BSA) som döljt en pedofilskandal inom i sin organisation som pågått under ett helt sekel, och hur deras hemliga "perversionsarkiv" så småningom ledde till deras ekonomiska fall och konkurs. Filmen går igenom 70 år av övergrepp med förstahandsberättelser från överlevande som fortfarande försöker att klara av sina vardagliga liv, och deras korståg för att få upprättelse. Intervjuer och inspelade vittnesmål med tidigare BSA-ledare avslöjar hur USA:s största ungdomsorganisation misslyckats att skydda de pojkar som anförtrotts dem, och orsakat enormt lidande för mängder av personer. BSA begärde sig själva i konkurs i februari 2020. Sedan dess har över 82 000 män kommit fram och berättat om övergrepp. Den föreslagna omorganisationsplanen för BSA innebar den största juridiska överenskommelsen om sexuella övergrepp i historien, vilken till och med överskuggar den i USA:s katolska kyrka.