Marvel: 75 år från pulp till pop!
Följ Marvels historia med början 1939 då Timely Comics genom Joe Simon och Jack Kirby dyker upp som nyckelfigurer och skapandet av Captain America. Branschen försvann nästan på 50-talet, men Stan Lee och Jack Kirby återuppväckte den 1961 med Fantastic Four, och jämnade vägen för den moderna superhjälten. Exklusiva intervjuer med Lee och Neal Kirby.
Spåra Marvels rötter från Timely Comics 1939 till när Joe Simon och Jack Kirby dök upp på 40-talet som nyckelfigurer i Marvel-storyn - med fokus på skapelsen av Captain America och andra världskrigets påverkan - genom nedgången för superhjältehistorier och seriebokindustrins undergång på 50-talet. Men 1961, efter ett decennium av svårigheter, skapade Stan Lee och Jack Kirby det moderna superhjälteteamet med Fantastic Four, vilket väckte dessa serier till liv och startade ”Marvel-eran”. Exklusiva intervjuer med Lee och Kirbys son, Neal Kirby. Innehåller scener där tobak förekommer.